روزنامه‌ی امید مردم
امروز : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
آخرین خبر :
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
کد خبر: 5604
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان, ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
تعداد نظرات: ۰
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج:

در بانک پاسارگاد عشق به مردم و عشق به خدمت موج می‌زند/ساخت کتابخانه و مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد


در بانک پاسارگاد عشق به مردم و عشق به خدمت موج می‌زند/ساخت کتابخانه و مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد
شنیده بودم که یک بانک در کهگیلویه و بویراحمد، مدرسه ساخته است. در استانی که هنوز مدرسه‌هایی از جنس کانکس و خشت و گل پذیرای دانش آموزانش است. شنیده بودم که مسئولان ارشد یک بانک به استان چهارفصل آمده‌اند و در یکی از شهرستان‌های استان، بی هیچ سروصدای رسانه‎ای کلنگ ساخت کتابخانه بر زمین زده‌اند […]

شنیده بودم که یک بانک در کهگیلویه و بویراحمد، مدرسه ساخته است. در استانی که هنوز مدرسه‌هایی از جنس کانکس و خشت و گل پذیرای دانش آموزانش است. شنیده بودم که مسئولان ارشد یک بانک به استان چهارفصل آمده‌اند و در یکی از شهرستان‌های استان، بی هیچ سروصدای رسانه‎ای کلنگ ساخت کتابخانه بر زمین زده‌اند و برخلاف روال معمول بدون نشست خبری و بوق و کرنا این اقدامات را انجام داده‌اند؛ آری کار خیر هیاهو نمی خواهد.
بانک پاسارگاد را می‎گویم، همان بانکی که با ریتون مشهور دوره هخامنشی و با نام «پاسارگاد» زود با ناخودآگاه جمعی مردم ایران ارتباط برقرار کرد. همان بانکی که اگر قصد انجام یک تراکنش در فضای مجازی را داشته باشید، محال است به لوگوی مشهور و یا نام آن برنخورید. همان بانکی که شعار مشهور «حق با مشتری است» را ناقص پنداشت و به جای آن «مشتری ذات بانک است» را جایگزین کرد، حداقل در شعبه یاسوجش اینگونه بوده است. پاسارگادی ها معتقدند: آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده است.
به مناسبت اقدام بانک پاسارگاد در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کارهای عام المنفعه از جمله ساخت مدرسه و کتابخانه به سراغ رئیس شعبه این بانک در یاسوج رفتیم که برخورد گرم و صمیمانه وی ما را به مصاحبه‌ای طولانی ترغیب کرد. آنچه در پی می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار روزنامه امید مردم با هوشنگ کمالی‎مقدم، رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج است:
1/5 میلیون سهامدار حقیقی و حقوقی
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج ضمن بیان تاریخچه‌ای از بانک پاسارگاد گفت: بانک پاسارگاد به موجب مجوز شماره 2849 مورخ 22/6/1384 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با میلاد امام رضا (ع) و میثاق با آن امام همام فعالیت خود را آغاز کرد.
هوشنگ کمالی‌مقدم سرمایه کنونی این بانک را 50 هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بانک بیش از 1/5 میلیون سهامدار حقیقی و حقوقی دارد که ترکیب آنها را پزشکان متخصص، اساتید دانشگاه‌ها، بازرگانان خوش نام، سرمایه‌گذاران نهادی نظیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق بازنشستگی، کارکنان صنعت بانکداری، پیمانکاران معتبر پروژه‌های صنعتی، انبوه سازان، صاحبان صنایع و هم‌میهنان عزیزی که در پذیره نویسی سهام بانک جزو سهامداران این بانک شده‌اند، تشکیل می‌دهند و از ابتدا جامعه موسسان از طبقات تأثیرگذار اجتماعی و خبرگان بانکی به ترتیبی انتخاب گردیدند تا با برخورداری از دانش حرفه‌ای از یک سو و توان سرمایه‌ای مطلوب از سوی دیگر بتوانند بستر لازم را برای تأسیس بانکی در سطح جهانی فراهم آورند.
وی با بیان اینکه از همان ابتدا چند مورد به عنوان عهد و میثاق با موسسان این بانک در میان گذاشته شد که به حول و قوه الهی تا به حال کلیه موسسان و سهامداران به عهد خود پایبند بوده‌اند، بیان کرد: یکی از این شروط این است که  در بانک پاسارگاد باید قوانین بانکداری و قانون عملیات  بانکی بدون ربا به دقت اجرا شود.
کمالی‌مقدم اظهار کرد: «بانک پاسارگاد، یک بانکی صنفی برای هیچ شخص یا گروهی نخواهد بود» و «بانک پاسارگاد بانکی است ملی برای تمام مردم ایران و قرار نیست حیاط خلوت عده خاصی شود»؛ دومین و سومین شرط موسسان بانک در ابتدای تأسیس بود.
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج با بیان اینکه ما بر این اعتقاد هستیم که «آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده است» و این عنایت الهی است که ما را به عنوان یک بانک رضوی به این موفقیت‎ها رسانده است، افزود: این مهم، اعتقاد قلبی سرمایه انسانی بانک پاسارگاد است که تحت مدیریت مدیری توانمند و متخصص، قله‌های موفقیت را یک به یک فتح می‎کند.
مردم کهگیلویه وبویراحمد شایسته بهترین‎ها هستند
کمالی‌مقدم  با اشاره به اینکه کارکنان بانک پاسارگاد نام این بانک را عشق نهادند، تصریح کرد: در این بانک عشق به مردم، عشق به هم‌نوع و عشق به خدمت موج می‎زند و تمام کارکنان بانک پاسارگاد خود را نوکران مردم می‎دانند و اعتقاد داریم مردم ایران و به تبع آن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شایسته بهترین‎ها هستند. از این رو تمام توان خود را برای ارایه بهترین خدمات بانکی با روح مشتری‎مداری و تکریم به کار می‎بندیم.
وی در ادامه به چشم‎اندازهای بانک پاسارگاد اشاره کرد و در این زمینه گفت: بانک پاسارگاد در نقشه مسیر موفقیت خود چشم‎اندازهایی را نیز تعریف کرده است که عبارتند از احراز رتبه اول در بین بانک‎های خاورمیانه و کسب جایگاه شایسته در بین 500 شرکت برتر جهان.
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج از توجه ویژه این بانک به مشتری مداری خبر داد و ابراز کرد: بانک پاسارگاد از شعار «حق با مشتریان است» عبور کرده و شعار «مشتری ذات بانک است» را سرلوحه امور خود قرارداده است. این رویکرد بانک پاسارگاد به عنوان یک فرهنگ در این بانک مطرح شده و به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت و وجه تمایز با سایر بانک‎ها شناخته شده است.
ساخت مدرسه، کتابخانه و بیمارستان در مناطق محروم
کمالی‌مقدم با بیان اینکه بانک پاسارگاد یکی از مهمترین برنامه‎های خود را ایفای مسئولیت‎های اجتماعی قرار داده و به این مهم پایبند است که کارنامه درخشان این بانک این بانک در جهت ارتقای بخش‎های مختلف جامعه اعم از فرهنگی، علمی، هنری و… نشان از اهتمام مدیران بانک پاسارگاد به ایفای رسالت‎های اجتماعی خود است.
وی یکی از جنبه‎های مسئولیت‎های اجتماعی بانک پاسارگاد را ساخت مدرسه،کتابخانه، بیمارستان و خانه‎های بهداشت در نقاط محروم کشور دانست و گفت: بانک پاسارگاد اینگونه اقدامات را از سال 1393 که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفت آغاز و همچنان پیگیری می کند که در این راستا اقدام به ساخت چهار مدرسه و 15 کتابخانه در نقاط مختلف کشور از جمله نقاط محروم در استان‎های کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، همدان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و البرز نموده است.
وی با بیان اینکه بانک پاسارگاد اعتقاد دارد که وجود زیرساخت‎ها و امکانات مناسب برای تحصیل و ارتقای دانش و فرهنگ، نتیجه‎ای جز پیشرفت و اعتلای کشور در بر نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: این بانک در اقدامی دیگر و در همین راستا، از نفرات برتر آزمون سراسری کشور حمایت کرده و تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند، این عزیزان را بورسیه و سهامدار خود می‎کند. این اقدام باعث شده که این نخبگان، دغدغه‏ای به‎جز کسب علم و دانش نداشته باشند و با خیالی آسوده برای پیشرفت کشور قدم بردارند.
حمایت از پروژه‎های دانش بنیان و پر ریسک
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج تصریح کرد: بانک پاسارگاد در سال 1390 اقدام به تأسیس و ساماندهی دانشگاه خاتم و گردآوری برترین اساتید در ترکیب هیأت علمی و هیأت امنا جهت تربیت دانشجو و افراد متخصص در عالی‎ترین سطوح علمی نموده است. این بانک قصد دارد دانشگاه خاتم را به یکی از معتبرترین مراکز غیردولتی کشور در خاورمیانه تبدیل کرده و روند مهاجرت استعدادهای برتر کشور را معکوس کند.
وی افزود: بانک پاسارگاد همچنین در راستای حمایت از پروژه‎های دانش بنیان و پرریسک اقدام به تأسیس شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد – شناسا، با تکیه بر شعارهای نوآوری، سازماندهی و سودآوری در حوزه سرمایه‎گذاری ماجراجویانه (VC) نموده است.
کمالی‎مقدم با بیان اینکه بانک پاسارگاد بیش از هفت هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، بیان کرد: این بانک با بیش از 330 شعبه در ایران بزرگترین شبکه بانک در بین بانک‎های خصوصی را در اختیار دارد. همچنین این بانک توانسته است موفقیت‎های بیشماری را در کارنامه خود به ثبت برساند.
کسب رتبه 233 در رتبه‎بندی نشریه بنکر، کسب عنوان بانک سال ایران توسط نشریه The banker برای چهارسال، کسب تندیس سیمین تعالی سازمان درر سال 1394، چهار تندیس سیمین مدیریت مالی ایران و نشان بین‎المللی IUI5002 به خاطر نوآوری در بانکداری مجازی، کسب جایزه سازمان دانشی برتر (MAKE)، کسب عنوان بانک برتر ایران توسط نشریه یورومانی، کسب نشان برنز چهارستاره سرآمدترین سازمان ایرانی در تعالی منابع انسانی و… از جمله موفقیت‎های بانک پاسارگاد بود که رئیس شعبه این بانک در یاسوج به آنها اشاره کرد.
پاسارگاد، بانک سبز
رئیس شعبه بانک پاسارگاد در یاسوج در ادامه به خدمات بانکداری الکترونیکی این بانک اشاره کرد و گفت: بانک پاسارگاد در زمینه بانکداری الکترونیک هم پیشتاز است. این بانک به عنوان تنها بانک در کشور که مجهز به سیستم کربنکینک منحصربه خود است، این قابلیت را دارد که با بهره‎مندی از این بستر، انواع خدمات بانکداری الکترونیک را به مشتریان خود ارائه دهد.
کمالی‎مقدم افزود: این سیستم توسط متخصصان توانمند حوزه IT که در یکی از شرکت‎های گروه مالی پاسارگاد  به نام شرکت فناوری اطلاعات پاسارگاد آریان (فناپ) گرد هم آمده‌اند؛ تهیه و ارائه شده است.
وی اظهار کرد: بانک پاسارگاد با دراختیار داشتن این سیستم منحصربه فرد و بهره‎مندی از نوآوری و نیروی خلاقیت بهترین متخصصان سیستم بانکی کشور انواع خدمات بانکداری الکترونیک را با هدف تأمین رفاه و آسودگی حال مشتریان، تسریع در انجام امور بانکی، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مشتریان، اجتناب از رفت و آمدهای بی‎مورد، حفاظت از محیط زیست و… ارایه کرده است..
وی با بیان اینکه این بانک در مسیر فرهنگسازی برای بهره‎مندی از خدمات بانکداری الکترونیک نیز  گام‎های بسیار موثری برداشته است، برگزاری دوره‌های آموزش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک با هزینه خود جهت مشتریان در شعبه‌ها، سازمان‎ها و نهادهای مختلف را از جمله این اقدامات عنوان و خاطرنشان کرد: این بانک به سبب انجام فعالیت‌های یادشده به عنوان «بانک سبز» شناخته شده است.
کمالی‎مقدم در پایان به برخی از خدمات بانکدرای الکترونیک بانک پاسارگاد اشاره کرد و افزود: از انواع خدمات بانکداری الکترونیک ارایه شده در بانک پاسارگاد می‎توان به مواردی چون بانکداری مجازی، آنی بانک، کارت مجازی، من کارت، اس ام اس بانک، پرداخت امن پاسارگاد، پرداخت همراه، تلفن بانک، همراه بانک، سامانه پرداخت تلفنی، ارائه انواع کارت‌های نقدی، اعتباری و هدیه، قبض پاد و… اشاره کرد.



برچسب ها :